דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד תוכלו לאבחן אם הילדים המתבגרים סובלים ממתח ולחץ סמוי על פי כתב היד? 

מאת    [ 22/08/2008 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 2385 פעמים ]

מי מאיתנו הבוגרים אינו זוכר את התקופה שבה הגוף שלנו משתנה, מיתוסים מתנפצים חדשות לבקרים, מקומנו בחברה שסביבנו מוגדר מחדש שוב ושוב, ואנחנו לא בטוחים אם אנחנו אוהבים את מה שמשתקף במראה שמולנו.

חלקינו עברנו את התקופה הזאת בהתפרצויות זעם וטריקת דלתות, חלקינו בהסתגרות בחדר והרהור בשאלות קיומיות, יש מאיתנו שפשוט נהנו מהמותרות הנלוות להצטרפות ל"עולם המבוגרים" ואחדים היו מעדיפים למחוק את התקופה הזו מהביוגרפיה האישית שלהם...

תקופת ההתבגרות, התקופה שבה בא לידי ביטוי בעוצמה רבה הקונפליקט בין תלות לעצמאות, בין מושפעות למנהיגות, בין ייחודיות להליכה בתלם, ובין האהבה להורים והצורך למרוד, מביאה איתה סערות, מצבי- רוח, לבטים, חששות, חלומות וטלטלות לא עטות.

יליב בוקובזה מאתר ההכרויות הגרפולוגי ליין דייט* www.linedate.co.il אומרת שבגרפולוגיה נהוג לנקוט משנה זהירות בכל הנוגע לניתוח כתבי- יד של מתבגרים, בגלל אי- יציבותה ותהליך גיבושה של האישיות בתקופה זו. יחד עם זאת, ישנם מספר מאפיינים בכתב- היד שיכולים להצביע על מצוקות הכותב, נטיות אופי חזקות, וקונפליקטים שאיתם הוא מתמודד: האם המתבגר שלנו חווה מתח, לחץ נפשי ופחד מכישלון? האם מאחורי החזות המאופקת והמרוסנת מסתתרת פצצת זמן מתקתקת שרק מבקשת להתפרץ? האם המתבגר שלנו, שמוקף תמיד בחבר'ה, מושפע בקלות מכל אופנה חולפת או מפתח אופי של מנהיג?

להלן מספר דוגמאות:
1. כתב נפוח, עגול, עם השתבללויות וגלגולים פנימה אופייני לגיל ההתבגרות
(בעיקר אצל בנות) ומעיד על רצון לרצות את החברה, יחד עם התכנסות פנימה והתגוננות מפני פלישות וחדירה לפרטיות.
2. הידבקות של האותיות זו לזו, כתב צר וצפוף - מאפיין מתבגרים שזקוקים לחיזוקים ולהישענות על גורם חזק מהם, תוך קושי וחששות מהתנהלות עצמאית.
3. כתב מפוזר, מרווחים לא סדירים בגודל האותיות, ומרווחים לא סדירים בין שורות, מילים ואותיות עם "בריחה" למעלה ולמטה - יכול להעיד על קשיי התמדה וביצוע משימות עד תום, בעיות מיקוד, קשב וריכוז, והיפראקטיביות.
4. שולי שמאל רחבים מאוד (כותב שמקצר את השורות עד למחצית הדף) - מעידים על קושי ביצירת קשרים חברתיים ספונטניים וטבעיים והימנעות מהם.
5. אותיות שעולות אחת על השנייה, שורות שנכנסות זו בזו, הארכת אותיות באופן מופרז, מילוי הדף ללא השארת שוליים - מעיד על כותב קפריזי, טעון רגשית, עם מתח פנימי וצורך "להתפרק", למרוד, ולבטא את ייחודיותו מבלי להתחשב בסביבתו.
6. כתב רפוי מאוד, "נמרח" בעצלתיים על הדף - יכול להעיד על עצלות, אדישות, חוסר מוטיבציה, עייפות ותחושות קיפוח ורחמים עצמיים.

חשוב לציין כי האבחון הגרפולוגי הוא שילוב של מאות סימנים גרפיים ואין במציאת סימן אחד על מנת לאבחן את אישיות הכותב. ייתכן כי תמצאו סימן גרפי אחד שמשולב עם סימנים רבים שמבטלים אותו. בכל מקרה של התלבטות וחשש כדאי לפנות למאבחן מוסמך .
אתר "ליין דייט" www.linedate.co.il הוא אתר הכרויות גרפולוגי חדש ייחודי מסוגו. האתר עורך לכל אחד מהחברים הנרשמים בו ניתוח גרפולוגי קצר של מאפייני האישיות וכך מעניק למעוניינים כלים לבחירת בן או בת זוג ברמה גבוהה של שקיפות ואמינות.
האתר הוא יוזמה של יליב בוקובזה, גרפולוגית מוסמכת ומרצה במגזר העסקי, איסר שולמן, בוגר המכון לגרפולוגיה של חנה קורן ומני אלבוים, גרפולוג ומרצה בכיר לגרפולוגיה, מעביר סדנאות והדרכות לחברות וארגונים ומומחה בעל ותק של שנים באבחונים אישיים וזוגיים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב